معرفی گچبری سقف

از قدیم الایام معماری سقف پذیرایی و به خصوص سقف آشپزخانه خانواده های ایرانی اهمیت زیادی داشته و معماران باید به این اتاق ها اهمیت زیادی می دادند.

به همین دلیل است که گچ بری کل ساختمان به ویژه گچبری سقف پذیرایی و سقف آشپزخانه از آن زمان اهمیت پیدا کرده است.

گچ کاری اتاق پذیرایی و سقف آشپزخانه باید توسط گچ کاری های حرفه ای انجام شود که به کار و مهارت خود بسیار حساس بوده و کیفیت کار برای آنها بسیار مهم است زیرا سقف ساختمان یکی از مهمترین قسمت های ساختمان است. هر خانه ای که اگر شیک و زیبا باشد عالی به نظر می رسد و به خانه جذابیت می بخشد.

سقف یکی از اجزای اصلی هر خانه یا مکانی است. اگر از روش های مناسب برای زیباسازی آن استفاده کنید، می توانید محیطی زیبا، جذاب و دلنشین برای خود و دیگران ایجاد کنید.

امروزه روش های مختلفی برای تغییر دکوراسیون سقف وجود دارد که از جمله آنها می توان به گچ کاری سقف، کناف و ده ها مورد دیگر اشاره کرد، اما در این میان گچ بری سقف با طرح های مختلف طرفداران زیادی دارد و بهترین گزینه است.

در گذشته این خدمات به سبک های کلاسیک و سنتی انجام می شد اما امروزه این سبک ها به سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک تبدیل شده اند و مورد اعتماد افراد ثروتمند با هر سلیقه ای قرار می گیرند.

هر نوع الگوی سقف گچی زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. با مشاهده عکس های هر یک از نمونه های ذکر شده می توانید بهترین را انتخاب کنید.

گچ کاری سقف به چند دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • گچبری معرق
  • گچبری لایه ای
  • گچبری تخمه بری
  • گچبری لکه
  • گچبری هشته
  • گچبری زبره
  • گچبری پته

برای استفاده از این خدمات باید به رنگ گچ توجه ویژه ای داشته باشید، مثلاً اگر می خواهید خانه شما بزرگتر به نظر برسد، بهتر است سقف را سفید کنید، اما اگر به دلایلی با رنگ سفید هماهنگ نیستید. در انتخاب رنگ سقف به نکات زیر توجه کنید:

  • برای انتخاب رنگ گچ سقف باید به رنگ کف نیز توجه کرد، بنابراین اگر رنگ کف خانه شما تیره است، باید رنگ گچ سقف را روشن انتخاب کنید و بالعکس.
  • نور خانه نیز در انتخاب رنگ گچ سقف موثر است، بنابراین اگر خانه شما تیره و کم نور است، باید رنگ روشنی برای گچ سقف انتخاب کنید تا خانه کمی روشن شود.
  • اگر خانه شما کوچک است و سقف کوتاهی دارد، هرگز برای گچ کاری سقف به سراغ رنگ های تیره نروید، با رنگ های روشن، خانه خود را بزرگتر و سقف را بلندتر نشان دهید.
  • برای انتخاب رنگ گچ سقف خانه خود می توانید از رنگ مبلمان خود ایده بگیرید تا بتوانید از رنگ جزئیات مبلمان خود استفاده کنید برای مثال از رنگ کوسن ها برای گچبری رنگ سقفاستفاده کنید ، تا دکوراسیون منزل شما زیباتر شود.

گچبری سقف ساختمان

برخی خانواده ها دوست دارند برای سقف و دیوار خانه خود از گچ استفاده کنند، برخی از پتینه، برخی از کاغذ دیواری و ... استفاده می کنند، این بستگی به سلیقه افراد دارد.

گچ کاری به دلیل چکش خواری، چسبندگی، رنگ مطلوب، سهولت اجرا، فراوانی و از همه مهمتر قیمت مناسب، برای طراحی ساختمان بسیار محبوب شده است.

سیستم گچ کاری سازه سقف خانه مستلزم عملیات جوشکاری میلگردهای روی سقف، ایجاد شبکه میلگرد، شاخ و برگ و آبکاری است. همچنین پس از این خدمات می توان از هالوژن و چراغ های مخفی برای تکمیل نورپردازی منزل استفاده کرد.

گچ بری سقف خانه برای قسمت های مختلف از جمله گچ بری سقف پذیرایی، گچ بری سقف آشپزخانه، گچ بری سقف اتاق های مختلف خانه، گچ بری دور لوستر، گچ کاری سبک مخفی، گچ کاری دور چراغ، گچ کاری تزئین دور شومینه، گچ بری ستون ها ، گچ گلو، گچ بری نمای رومی، گچ بری طاق اپن آشپزخانه و ....

گچ را می توان بر روی سقف در طرح های مختلف حک کرد. بستگی به سلیقه افراد، طراحی و نقشی که برای این کار انتخاب می کنند دارد. در واقع الگوهای گچبری مختلف می تواند تغییر بزرگی در زیبایی یک ساختمان ایجاد کند. به خصوص اگر با لوسترهای استفاده شده برای سقف مطابقت داشته باشد.

گچ بری سقف و دیوارهای خانه زیبایی و شکوه خاطره انگیزی به خانه شما می دهد، به یاد داشته باشید که هر طرح زیبا و باشکوهی می تواند تاثیرات متفاوتی در فضای داخلی خانه داشته باشد. به عبارت دیگر، بخشی از مقدار انرژی های مثبت و منفی که در خانه شما جریان می یابد، به شدت به طرح های برش گچ بر روی سقف و دیوار خانه شما بستگی دارد.

گچبری ساده و شیک برای سقف پذیرایی

نوع گچبری سقف پذیرایی با نورپردازی انجام می شود که جلوه زیبایی به خانه شما می دهد. آنچه باید در مورد گچ ها بدانید این است که برخی از گچ ها را می توان ثابت یا از قبل آماده کرد و به راحتی زیر سقف نصب کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که اندازه‌ها و طرح‌های گچبری در الگوهای مختلف تولید می‌شوند.

نکته بسیار مهم برای گچ کاری سقف اتاق نشیمن و آشپزخانه این است که از نورپردازی برای زیباسازی سقف نشیمن و آشپزخانه استفاده کنید. زیرا نور در گچ کاری بسیار مهم است.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، زیرسازی سینک های سقفی گچی است. کاسه های سقفی را می توان با روش های مختلف ساخت.

گچ بری های سقف پذیرایی در ایران یادآور باغ هاست و به همین دلیل می توان تعداد زیادی گل و پرنده را در طرحی خاص مشاهده کرد. رنگ آمیزی گچ نیز در گذشته بسیار رایج بوده است، شاید باورتان نشود، اما طیف وسیعی از رنگ ها برای زیبایی گچبری سقف استفاده شده است و گچبری مدرن می تواند نقش های ظریف با ظاهری زیبا را به نمایش بگذارد.
اگر خانه شما دارای طرح‌های سنتی برای گچ‌کاری است، می‌توانید بدون تخریب آن‌ها، با طرح‌های مدرن ادغام چشمگیری ایجاد کنید. گچ بری مدرن در تضاد با طرح های سنتی است و به دلیل جذابیت بیشتر، امروزه می توان آن را جایگزین مناسبی دانست.

اهمیت طراحی گچبری سقف آشپزخانه ها

یکی از کاربردهای گچ بری سقف، گچ کاری در آشپزخانه ها می باشد. به دلیل خاصیت چسبندگی، رنگ مطلوب، سهولت اجرا و هزینه کم کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارد. در این مطلب شما را با مدل های مختلف گچ سقف آشپزخانه آشنا می کنیم. تا بتوانید به راحتی طرح و مدل مناسب منزل و سلیقه خود را بیابید و زیبایی منزل خود را دوچندان کنید.

مراقب باشید که شرکت های معتبر را برای پوشش سقف خانه یا محل کار خود استخدام کنید. زیرا نتیجه کار در شرکت های معتبر و با تجربه قطعا بسیار بهتر از شرکت های غیر معتبر و بی تجربه است. می توانید از فروشگاه گچبری پرشین که در این زمینه بسیار مجرب است کمک بگیرید. متخصصان حرفه ای این شرکت همواره آماده ارائه بهترین خدمات با مناسب ترین قیمت به شما هستند.

اهمیت طراحی سقف آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه ها باز شده و بیشتر به چشم می آیند، دکوراسیون داخلی آن نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به همین دلیل روز به روز به نکات آشپزی بیشتر توجه می شود. یکی از بزرگترین سطوحی که هر طراح، معمار و دکوراتور می تواند روی آن مانور دهد سقف است. در ساختمان های امروزی معمولا آشپزخانه ها کاملاً از فضای نشیمن جدا هستند و میهمانان دید کاملی به آن دارند. همچنین خانم های خانه دار معمولا بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند. بنابراین زیبایی و جذابیت آشپزخانه ها می تواند تاثیر مثبتی در روحیه آنها داشته باشد. وقتی حال مادر خانواده خوب باشد، همه اعضای خانواده نیز حال بهتری خواهند داشت.

صدها سال است که در ایران، گچ بری جزو تزیینات ساختمان محسوب می شود و در ساختمان هایی بوده است که در طول زمان مانند همه عناصر تزئینی تغییر شکل داده اند.

یکی از موارد مهمی که در گچ کاری باید به آن توجه کرد، نسبت گچ به آب است. گچ کاری های حرفه ای میزان مناسب آب و گچ را می شناسند. زیرا در صورت استفاده بیشتر از آب یا گچ، ترک های ناشی از تبخیر آب در سطح دیوارها بیشتر می شود. اگرچه مقدار آب در این مواد مرکب بیشتر از گچ موجود در آنها است. از طرفی اگر مقدار گچ در ماده بیشتر باشد، پلاستیسیته و انعطاف پذیری خوبی نخواهد داشت. بنابراین داشتن تجربه در این کار اولین حرف برای گچ کاری سقف است تا در نهایت قابل قبول باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه گچکاری ساختمان به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://gachboripersian.ir/%da%af%da%86%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/

[ بازدید : 6 ]

[ چهارشنبه 4 آبان 1401 ] 13:56 ] [ n.h ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]